Frekwencja w „Sercu Łodzi” bezkonkurencyjna, a średnia już lepsza niż w Poznaniu!

20 marca 2023, 20:02 | Autor:

Niedzielny mecz Widzewa z Lechem nie miał sobie równych w kraju, jeśli chodzi o frekwencję na trybunach. Stadion przy Piłsudskiego odwiedziło tego dnia blisko 17,5 tysiąca widzów, zostawiając w tle całą konkurencję. Dzięki temu łodzianie wyprzedzili poznaniaków w zestawieniu za cały sezon!

Dość powiedzieć, że w miniony weekend tylko na dwóch stadionach w Polsce odnotowano pięciocyfrową liczbę widzów. Poza „Sercem Łodzi” przyzwoity wynik zanotowano w Szczecinie, gdzie spotkanie Pogoni z Koroną Kielce obejrzało blisko 14 tysięcy kibiców. Co ciekawe, podium należało tym razem do ekipy z I ligi. Uplasowali się na nim fani Ruchu Chorzów, którzy zapełnili obiekt w Gliwicach, z którego korzystają w rundzie wiosennej, w komplecie! Hitowy pojedynek z Łódzkim Klubem Sportowym zgromadził na stadionie Piasta dokładnie 9913 osób, czyli tyle, ile wynosi pojemność trybun.

Po raz pierwszy w tym sezonie średnia frekwencja na Widzewie przewyższyła tą na stadionie Lecha. Mecze z udziałem „Kolejorza” ogląda średnio już poniżej 17 tysięcy widzów, co przy pojemności blisko 43 tysięcy miejsc, a także w obliczu sukcesów drużyny, jest wynikiem zawstydzającym. Wciąż najlepsi w kraju są fani warszawskiej Legii, których wynik został poprawiony głównie dzięki kompletowi w niedawnym spotkaniu z łodzianami.

Dogonić legionistów będzie bardzo trudno, chyba że ich frekwencja pogorszy się na finiszu sezonu. Istnieje za to bardzo duża szansa na wykręcenie przez fanów RTS najlepszego wyniku od otwarcia nowego stadionu. Na obecną chwilę średnia jest rekordowa, zarówno jeśli chodzi o cały sezon, jak i samą rundę wiosenną!

TOP 3 frekwencji w Polsce (17.03 – 19.03):

1. Widzew Łódź – Lech Poznań – 17 489 widzów
2. Pogoń Szczecin – Korona Kielce – 13 961 widzów
3. Ruch Chorzów – ŁKS Łódź – 9 913 widzów

TOP 3 średnich frekwencji w Polsce (Ekstraklasa 2022/2023):

1. Legia Warszawa – 19 861 widzów (64% zapełnienia)
2.Widzew Łódź – 17 346 widzów (96% zapełnienia)
3. Lech Poznań – 16 936 widzów (40% zapełnienia)

Frekwencja Widzewa w sezonie 2022/2023:

1. 31.07.2022, Widzew Łódź – Lechia Gdańsk 17 202 widzów (96% zapełnienia)
2. 12.08.2022, Widzew Łódź – Legia Warszawa 17 701 widzów (98% zapełnienia)
3. 27.08.2022, Widzew Łódź – Wisła Płock 17 004 widzów (94% zapełnienia
4. 09.09.2022, Widzew Łódź – Cracovia, 17 031 widzów (95% zapełnienia)
5. 02.10.2022, Widzew Łódź – Raków Częstochowa, 17 408 widzów (97% zapełnienia)
6. 16.10.2022, Widzew Łódź – Zagłębie Lubin, 17 180 widzów (95% zapełnienia)
7. 21.10.2022, Widzew Łódź – Miedź Legnica, 16 633 widzów (92% zapełnienia)
8. 06.11.2022, Widzew Łódź – Radomiak Radom, 17 442 widzów (97% zapełnienia)


9. 28.01.2023, Widzew Łódź – Pogoń Szczecin, 17 680 widzów (98% zapełnienia)
10. 03.02.2023, Widzew Łódź – Jagiellonia Białystok, 17 081 widzów (95% zapełnienia)
11. 17.02.2023, Widzew Łódź – Śląsk Wrocław, 17 099 widzów (95% zapełnienia)
12. 04.03.2023, Widzew Łódź – Warta Poznań, 17 829 widzów (99% zapełnienia)
13. 19.03.2023, Widzew Łódź – Lech Poznań, 17 489 widzów (97% zapełnienia)

Średnia sezonu: 17 346 (96% zapełnienia)
Średnia jesieni: 17 281 (96% zapełnienia)
Średnia wiosny: 17 436 (97% zapełnienia)

Subskrybuj
Powiadom o
58 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
zxc
1 rok temu

Z jednej strony ok stadion rozwalony nie ma klatki będzie mniej ludzi z drugiej strony ściągną bufory(bo nie będzie przyjezdnych) i może będzie więcej na meczu zobaczymy.

lolek
Odpowiedź do  zxc
1 rok temu

Juz nie przesadzaj bo tam tak na prawdę w tydzień czasu maks da sie wszystko na tip top zrobić ,zobaczyłeś głownie zdjęcia śmieci które wystarczy tylko sprzątnąć i umyć do tego wstawić drzwi w zawiasy bo widać że nie sa wyłamane tylko wystawione i pomalować wałeczkiem napisy i po robocie w toaletach .W punktach kateringu tam widac że wystarczy tylko te rzeczy podnieść i poustawiać a zresztą to sa rzeczy ruchome które można innymi zastąpić.W sektorze gości kilka krzesełek do wymiany i kawałek siatki naderwanej jeden dzień roboty

Byku
Odpowiedź do  lolek
1 rok temu

Ty chyba z usterki?

MslashM
Odpowiedź do  lolek
1 rok temu

To idź lolek i to zrób w tydzień czasu.
Ciekawe jakby tobie ktoś w domu rozpierd***ł zrobił czy też byś był taki liberalny…

Bydło nie ma wstępu!!! Numery pesel zweryfikować ile się da i obciążyć zatorowców i przyjezdnych z Poznania!

lolek
Odpowiedź do  MslashM
1 rok temu

Nie popuść bo na szczęście w tym kraju prawo tak nie działa i za przestępstwa czy wykroczenia odpowiadaja tylko co w tym brali udział a nie co tam byli a nic nie robili .Jakby wszyscy tam demolkę robili to nikogo by nie było na sektorze gości tylko by tam byli czyż nie czy tego nie pojmujesz jeszcze ? A ja widziałem cały sektor gości pełny wiec wszyscy tam nie byli demolować

bomig1
Odpowiedź do  lolek
1 rok temu

Na jakim meczu byłeś ? Ja nie widziałem pełnego sektora gości a jestem na A 11, więc nie pisz głupot .

kibic
Odpowiedź do  MslashM
1 rok temu

Nie ujadaj ,po co ci pesele z policji jesteś ???? Widzew nie grała z Janem Kowalskim czy tam innym kibicem tylko grał z Lechem Poznań i to oni jako klub sa za to odpowiedzialni ii niech oni sobie tam szukaj kogo chcą jak będą chcieli.

mirson
Odpowiedź do  lolek
1 rok temu

Masz rację,jak się chce to można wszystko szybko ogarnąć.A nie gadanie,zamykamy sektor gości do końca sezonu i sprawa załatwiona.Co mają powiedzieć kibice innych drużyn którzy chcą przyjechać za swoją drużyną na Widzew? A kibice Widzewa jakby nie mogli pojechać za swoją drużyną na mecz? nie wkurzali by się?A tak na marginesie szybko można załatwić sprawę wyegzekwowania pieniędzy na remont.Spółka Ekstraklasa SA.lub PZPN powinna wypłacić klubom poszkodowanym pieniądze na remont a temu co zawinił odciągnąć tą kwotę z wypłaty np.prowizyjnej i wszystko w temacie.Sprawa prosta i bez szarpania się.

MaX
Odpowiedź do  zxc
1 rok temu

Zrobią tak jak na meczu z Wartą. Wpuszczą tam naszych kibiców z możliwością korzystania z toalet na sektorach sąsiednich i tyle…

Posejdon
1 rok temu

Gdybyśmy byli sportowo na miejscu Lecha, to na meczach ligowych 30-tysięcznik mógłby nam nie starczyć. Pyrki – trochę wstyd.

Tak, zaraz się odpali jakiś schizofrenik Janek/łowca kłamstw przesiadujący tu więcej niż na swoich koszernych stronach, że wcale by tak nie było, podając jakieś magiczne obliczenia :)

MMMM
Odpowiedź do  Posejdon
1 rok temu

U nich bardzo często tak było: szli od skrajności do skrajności. Pamiętam lata 90/2000: albo przychodzili wszyscy i stary stadion był wypełniony po brzegi, albo prawie nikt – na meczu kilkaset (!) osób. Frekwencja u nich silnie zależna od wyników.

JANEK
Odpowiedź do  MMMM
1 rok temu

Pograjcie kilka lat w ekstraklasie to zobaczysz czy tak samo na Widzewie nie będzie.a nie nigdy od czasu reaktywacji Widzew nie grał dłużej niż dwa sezony w żadnej lidze a wiadomo że im ligę wyżej to lepsze kluby sportowo i kibicowsko i to kibica napędza a nie cały czas 3-4 tych samych klubów od kilkunastu lat

urek
Odpowiedź do  JANEK
1 rok temu

Jak to pograjcie? To ty nie jestes Widzewiakiem?

JANEK
1 rok temu

Ale porównanie Lech ponad dekadę albo i dwie gra w tej samej lidze w tej ekstraklasie przeważnie z tymi samym zespołami a Widzew po 8 latach nieobecności i tułaczki po niższych ligach gra w niej od niecałego roku w dodatku od razu ma dobry wynik sportowy i miejsce w tabeli

RedMan
Odpowiedź do  JANEK
1 rok temu

idź to koniowi zamelduj ;)

hiacynt
Odpowiedź do  RedMan
1 rok temu

koniowi na helu ;)

LEONARD
Odpowiedź do  JANEK
1 rok temu

ktos tego trolla zbanuje! pisze chyba po jakims piko ciagle!

Kpt. Tsubasa
Odpowiedź do  JANEK
1 rok temu

No faktycznie, od otwarcia nowego stadionu w III lidze, do awansu Ekstraklasowego, na Widzew nie przychodziły tłumy kibiców, nie było rekordów karnetowych, dopiero teraz w Ex mamy peły stadion.

Szkoda na Ciebie klawiatury, Kłamczuchu w przebraniu policjanta.

JANEK
Odpowiedź do  Kpt. Tsubasa
1 rok temu

No widzisz nie rozumiesz prostych zdań że nigdy dłużej w jednej lidze niż 2 sezony Widzew nie grał i zawsze był w górze tabeli i walczył o awans a po awansie zawsze sa nowe lepsze kluby sportowo i kibicowsko i to kibica nakręca a pograj z 5 lat w ekstraklasie albo z 15 lat jak Lech z tymi sami zespołami na ogół większości przypadków grali o nic albo w środku tabeli zresztą jak inni jak Górnik Lechia Ślask itp to zobaczysz czy beda takie komplety .

Mar
Odpowiedź do  JANEK
1 rok temu

Janek już to pisałeś…1 liga, 2 liga, 3 liga i zawsze stadion pełny więc przestań pierd…ic swoje nudne farmazony

RedMan
Odpowiedź do  Mar
1 rok temu

On o tym wie tylko próbuje sobie wmawiać żeby się poczuć lepiej. Bardzo smutnym dla niego faktem jest to że to właśnie tyczy się jego klubu. Teraz spięli poślady bo nowy stadion, bo trzeba coś udowodnić Widzewowi, bo bilety na kartę Łodzianina.. Ale już w przyszłym sezonie wszystko wróci do normy i karnetów będzie 4000tys. a biletów czasem 3tys. No chyba że Widzew przyjedzie to będzie komplet. Widzew ich najbardziej interesuje ;)

Mike nieżelazny
Odpowiedź do  JANEK
1 rok temu

Kiełba smakowała ? za następną trzeba zapłacić :)

Byku
Odpowiedź do  JANEK
1 rok temu

Nie lech tylko Amica.
lecha nie ma od 2006 roku.

JANEK
Odpowiedź do  Byku
1 rok temu

Teraz tak mówisz ale jak z nimi Widzew zgody chciał i miał dobre układy to już inaczej mówiliście na nich :)

Jura
Odpowiedź do  JANEK
1 rok temu

Nigdy nie było mowy o żadnej zgodzie – był tylko układ, zresztą krótkotrwały.

RedMan
1 rok temu

Nawet Legia potrafiła się u nas jakoś zachować, a kiełbaes, kuchenkorz i patusy z Wrocławia mają zwyczaje ruskiego wojska, wpuścisz takiego do kibla to Ci mydło zje.

Polska
Odpowiedź do  RedMan
1 rok temu

Uliczni wojownicy vs. kible i pisuary. Po 5 minutach zwycięstwo przez ko ulicznych wojowników.

widzewiak72
Odpowiedź do  Polska
1 rok temu

Może w Szwecji też walczyli z pisuarami i zajęło im jak mówią 30 czy 40 sekund.No no no, to mamy kiblową elitę na skalę europejską .Brawo wy.

JANEK
Odpowiedź do  Polska
1 rok temu

A schody ???

widzewiak72
Odpowiedź do  RedMan
1 rok temu

Bo Legia to klub z którym możemy się nienawidzić ,ale szacunek między tymi klubami jakiś tam jest.A te matoły wyżej wymieni to zwykłe ochlapusy i patole.

Mike nieżelazny
Odpowiedź do  RedMan
1 rok temu

Trochę inna relacja. Jednak mam wrażenie, co by się nie działo Legia potrzebuje nas, a my jej. Dla nas to mam wrażenie, że czasem ważniejszy mecz niż derby. A AP Kliełbaes nie ma nic. Tylko żyją karmieni nienawiścią do nas i kradzioną kiełbasą. Dla mnie to ewenement. Oni bardziej nas nienawidzą niż kochają swój klub… Bardzo łatwo to zaobserwować. Internet, prasa, kontakty z ich kibicami. Bardziej siedzą na naszych forach niż na swoich…

RedMan
Odpowiedź do  Mike nieżelazny
1 rok temu

100% racji. Jedyny ich sukcesem jest to że są z Łodzi. 1 mistrzostwo zdobyte, drugie kupione (Cebula się zwierzył) Poza tym żadnych sukcesów na arenie międzynarodowej. W Polsce kibicowsko słabo. Marketingowo żadna marka. Nawet ten ich koronny argument o tych dziesiątkach lat w ekstraklasie ich kompromituje bo statystycznie na tyle lat nic nie osiągnęli. Za to pierwsze miejsce mają w takich akcjach jak ten tutaj pajac co tu non stop siedzi i majaczy 3 po 3. Bozia rozumu poskąpiła.

JANEK
Odpowiedź do  RedMan
1 rok temu

https://gol24.pl/pilkarz-lks-tomasz-cebula-szlag-mnie-trafia-jak-ktos-zarzuca-ze-w-lks-kupilismy-mistrzostwo-polski/ar/c2-17341977

https://lodzkisport.pl/tomasz-cebula-z-lks-na-talent-jaki-mialem-nie-zrobilem-kariery-jaka-byla-mi-pisana/

A to rzekomo 11 ustawionych meczów w 1998 roku to bujda?
Oczywiście, że bujda. Mistrzostwo zdobyliśmy na boisku. Do sprawy odniosę się jeszcze jak przyjadę do Łodzi. Pomóc ma mi w tym Krzysiek Derby. który prowadzi niesamowitą grupę Wirtualne Muzeum Łódzkiego Klubu Sportowego.

Last edited 1 rok temu by JANEK
RedMan
Odpowiedź do  JANEK
1 rok temu

ahahaha Weź tylko mi powiedz typie po co miał by Cebula, było nie było zdeklarowany ełkaesiak wymyślać jakieś bajki o kupieniu mistrzostwa??! Sam w końcu to mistrzostwo „zdobywał” No ale dlaczego wycofuje się z tego mam przeczucie graniczące z pewnością. Wasze kibolstwo na pewno na niego ciężko wjechało i koledzy z szatni to teraz się wycofuje rakiem z tego co powiedział. W końcu życie mu miłe. Także ja tam wierzę w pierwszą wersję ;)

Last edited 1 rok temu by RedMan
RedMan
Odpowiedź do  JANEK
1 rok temu
Jura
Odpowiedź do  RedMan
1 rok temu

E tam zdobyte – w 1958 dostali mistrza Polski od KC PZPR na rzekome 50-lecie klubu (choć mieli wtedy lat 49).

Kixon
Odpowiedź do  RedMan
1 rok temu

Kiełbaes umarłem:)))

Mental drużyny
1 rok temu

Moim zdaniem trzeba pracować nad przygotowaniem mentalnym. Nie może być tak że tracimy bramkę i gra siada, to jest piłka nożna i zawsze można stracić bramkę, po głupim błędzie kolegi, strzale życia, zamieszaniu itd. itp. Nie rozumiem takiego tłumaczenia bo oni nam strzelili i siadło… Tak być nie może!!! Lech był wczoraj w Naszym zasięgu nawet jak strzelił druga bramkę ale wiary zabrakło. Kim jest Marchwiński, kto o nim w ogóle słyszał kiedykolwiek? W Widzewie jest za dużo rotacji w składzie. Moim zdaniem zawodnik musi czuć że stawia się na niego ten który siedzi na ławce musi byc zawsze gotowy… Czytaj więcej »

Rafał
Odpowiedź do  Mental drużyny
1 rok temu

Gejeralnie się z Tobą zgadzam ale… Kim jest Marchwinski? No nie popadajmy w skrajności.nie jest to klasa najlepszych wychowanków Lecha ale jednak jest lepszy od każdego z naszych młodzieżowców.

Marko
Odpowiedź do  Mental drużyny
1 rok temu

Zgadzam się z tobą nie możemy rozpamiętywać porażki tylko pracą udowadniać, że stać nas na dobry wynik. Akurat w tym meczu po zdobyciu bramki na 1:0 usnęliśmy ale jak napisałem w jednym z moich wcześniejszych wpisów Lech wygrał ponieważ ma w składzie doświadczonych, ogranych będących w formie zawodników w tym Marchwińskiego, który od 3 sezonów dobija się do ich pierwszego składu. Nasi zmiennicy nic do gry nie wnieśli a wręcz przeciwnie trochę pomogli w straceniu bramki w drużynie Lecha było przeciwnie, zmiennicy dali określoną jakość. . Rotacja w naszym składzie wynika pewnie z tego, że poszczególni zawodnicy gdzieś „zgubili” formę… Czytaj więcej »

bomig1
Odpowiedź do  Mental drużyny
1 rok temu

Ile ty masz lat ? Na amice piszesz lech ,napisz mi i nam wszystkim , , kiedy Lech wrócił ( awansował do 1, ex ) bo ja nie pamiętam , więc czekam, to samo z akademią piłkarską łódzkiego Kłamstwa sportowego.

Sposób gry
1 rok temu

Na pewno dobre jest to że Widzew gra od bramki, rozgrywa i wypracowuje swój styl, mi to bardzo odpowiada bo trzeba w piłkę grać, ale…. Czy dyscyplina taktyczna szczególnie w tematach ofensywnych nie jest dla Nas kulą u nogi? Lech strzelił Nam dwie bramki praktycznie bez większych ceregieli, najprostszymi środkami, wrzutka główka i po temacie. Hansen strzelił podobną bramkę do bramki Valde w Warszawie. Ze Ślaskiem strzeliliśmy praktycznie po zagraniu na tzw. aferę. Moim zdaniem te proste środki powinny być częściej wykorzystywane po to choćby żeby zaskoczyć rywala, nawet kosztem straty piłki. Tutaj jest jeszcze sporo do poprawy, zawodnik musi… Czytaj więcej »

widzewiak72
Odpowiedź do  Sposób gry
1 rok temu

A dziwisz się zdegustowaniu Sancheza, jak w pełnym biegu wychodzi na czystą pozycję a Terpił powadząc kontrę patrzy w ziemię zamiast zagrać za obronę.Czysta 100u procentowa sytuacja.A tak Terpił zakręcił się sam ze sobą jak słoik z ogórkami.

Krzysztof
Odpowiedź do  Sposób gry
1 rok temu

I tutaj popieram Kolege.Nasz trener zafiksował sie na punkcie taktyki,zapominajac o radosnym i spontanicznym graniu w ataku.Nie mamy zawodnikow majacych idealna technike i szybkosc na to co maja robic.Oczywiscie dzieki stylowi wpadaja jakies punkty,ale to juz jest przewidywalne,brak niestety nowych elementow i innego stylu grania pod kolejna druzyne…na jedno kopyto z nowinkami w wykonaniu stalych fragmetow z ktorych nic nie wynika,wiosna widzimy jak trudno o punkty i sytuacje bramkowe.

Jura
Odpowiedź do  Krzysztof
1 rok temu

Mamy dobrych techników – Pawłowski, Shehu, Letniowski, Ciganiks… Trzeba tylko ich potencjał odpowiednio wykorzystać.

Roman
1 rok temu

Może warto pokusić się o statystykę pokazującą ilość sprzedanych biletów w stosunku do pojemności stadionu?

Zimoch
Odpowiedź do  Roman
1 rok temu

Przecież statystyki dotyczące procentów zapełnienia stadionu istnieją od dawna i są publikowane,w tym tu,na Widzewiaku

Akte
Odpowiedź do  Roman
1 rok temu

Jest takie zestawienie w tekście.

LEONARD
Odpowiedź do  Roman
1 rok temu

u was dostaja bilety sponsorowane dzieci oraz na karte duzej rodziny… oraz karnety z UM ŁÓDZ sposorowane przez pijaczke…
u nas kazdy płaci nawet za zwalniane miejsce karnetowe !

Mar
Odpowiedź do  Roman
1 rok temu

Mnie bardziej interesuje statystyka ile osób nie zwalnia miejscówki podczas nieobecności na meczu.

Jura
Odpowiedź do  Mar
1 rok temu

Wyjątkowo się z Tobą zgadzam, że to byłaby ciekawa statystyka. Ale można to łatwo policzyć: pojemność stadionu bez sektora gości – całkowita frekwencja + ilość kibiców gości

nody64
1 rok temu

I CO Z TEGO JAK GRAMY PIACH, 1 ZWYCIĘSTWO SŁABIUTKO! KIBICE DUMĄ WIDZEWA ALE MY MECZÓW NIE WYGRAMY.

dixon
1 rok temu

Niemożliwe, że tylko 17,5 tysiąca. Nie było tak zapełnionego stadionu nigdy wcześniej. Musiało być grubo ponad 18 tysięcy

JANEK
Odpowiedź do  dixon
1 rok temu

No z 30 tys było na 18 tys stadionie :)

Jura
Odpowiedź do  dixon
1 rok temu

Możliwe, bo sektor gości nie był zapełniony.

urek
1 rok temu

Widzew porażek u siebie, tyle, co ostatnia w tabeli Miedź. Coś nie domaga to serce…

Jura
Odpowiedź do  urek
1 rok temu

Stara ligowa prawda mówi, że mistrzostwo Polski i europejskie puchary zdobywa się na wyjazdach, a utrzymanie u siebie.

Kriss
1 rok temu

Propaganda jak za komuny albo u Zdanowskiej ;-) … Musimy w czymś być najlepsi, to bądźmy sportowo. No chyba że gramy w mistrzostwach zapełnienia stadionu.

58
0
Would love your thoughts, please comment.x